Tablexia is a modern educational application aiming to support the development of cognitive abilities. It is designed primarily for children with dyslexia in secondary schools. It should find its use in schools to supplement the standard teaching, as well as in pedagogical-psychological counseling offices and other counseling facilities for pupils with learning difficulties.
## <b>Build</b>
Project is working with git submodule [Tablexia-Model](https://gitlab.labs.nic.cz/labs/tablexia-model). Before building the application, it needs to be called:
```
git submodule update --init --recursive
```
<br/>
Tablexia can be build by running the command:
```
./gradlew build
```
This will build all versions of application (Android, iOS, desktop). It will work only on OS X systems, as iOS application can be build only there.
<br/>
<br/>
For building specific version of application, run following commands:
<br/>
<b>Android version</b>
```
./gradlew android:build
```
<br/>
<b>iOS version</b>
```
./gradlew ios:build
```
<br/>
<b>Desktop version</b>
```
./gradlew desktop:build
```
<br/>
Final result of building application for each platform are 2 build types: RELEASE and DEBUG.
DEBUG version will show debug information on the screen.
## Gradle build parameters
File with build parameters should be located in `~/.gradle/gradle.properies`
<br/>
<b>TABLEXIA_ASSETS_DOWNLOAD_URL</b>
URL address for downloading assets (textures, sounds...)
<br/>
<b>TABLEXIA_ASSETS_UPLOAD_URL</b>
URL address for uploading assets, when application is built
<br/>
<b>TABLEXIA_ASSETS_UPLOAD_USER</b>
User used for uploading assets
<br/>
<b>TABLEXIA_SERVER_PROTOCOL</b>
Protocol of server
<br/>
<b>TABLEXIA_SERVER_HOST</b>
Server host
<br/>
<b>TABLEXIA_SERVER_PORT</b>
Server port
<br/>
<b>TABLEXIA_SERVER_SECRET</b>
Password for the server
<br/>
<b>TABLEXIA_SENTRY_DSN_DEBUG</b>
URL for Sentry server for collecting bugs, debug version
<br/>
<b>TABLEXIA_SENTRY_DSN_RELEASE</b>
URL for Sentry server for collecting bugs, release version
<br/>
## <b>Assets</b>
All graphic assets in application are connected into several atlas files. These atlases are then packed into .zip files.
<br/>
<br/>
<b>Location of files:</b>
<br/>
`tablexia/build/assets/src`
Original assets files
`tablexia/build/assets/dest`
Atlas files
`tablexia/build/assets/pack`
Packed .zip files
<br/>
In order to have these assets in application, .zip files has to be copied into this folder:
@@ -60,6 +60,9 @@ game_averagescore_error=Průměrný počet chyb:
...
@@ -60,6 +60,9 @@ game_averagescore_error=Průměrný počet chyb:
game_averagescore_duration=Průměrné trvání hry:
game_averagescore_duration=Průměrné trvání hry:
game_quit_question=Opravdu chceš ukončit hru?
game_quit_question=Opravdu chceš ukončit hru?
sound_muted_question=Pro pokračování je zapotřebí mít zapnutý zvuk. Přeješ si nyní zvuk zapnout a pokračovat?
sound_muted_game_question=Pro pokračování ve hře je zapotřebí mít zapnutý zvuk. Přeješ si nyní zvuk zapnout a pokračovat?
game_robbery_title=Lupiči
game_robbery_title=Lupiči
game_robbery_description=Procvičování pracovní paměti
game_robbery_description=Procvičování pracovní paměti
game_robbery_preloader=Na začátku hry si přečti pravidlo, podle kterého poznáš lupiče. Zapamatuj si\u00A0ho.\nSleduj lidi vcházející do místnosti a\u00A0dotykem lupiče označ.
game_robbery_preloader=Na začátku hry si přečti pravidlo, podle kterého poznáš lupiče. Zapamatuj si\u00A0ho.\nSleduj lidi vcházející do místnosti a\u00A0dotykem lupiče označ.
game_quit_question=Möchtest du wirklich das Spiel beenden?
game_quit_question=Möchtest du wirklich das Spiel beenden?
sound_muted_question=Um fortzufahren ist es notwendig, dass der Ton eingeschalten ist. Möchtest du jetzt den Ton einschalten und fortfahren?
sound_muted_game_question=Um das Spiel fortzusetzen ist es notwendig, dass der Ton eingeschalten ist. Möchtest du jetzt den Ton einschalten und fortsetzen?
game_robbery_title=Einbrecher
game_robbery_title=Einbrecher
game_robbery_description=Training des Arbeitsgedächtnisses
game_robbery_description=Training des Arbeitsgedächtnisses
game_robbery_preloader=Lies dir zu Beginn des Spiels durch, wie du den Einbrecher bzw. die Einbrecherin erkennst. Merke dir diese Beschreibung.\nBeobachte die Leute, die den Raum betreten, und markiere mit einer Berührung den Einbrecher bzw. die Einbrecherin.
game_robbery_preloader=Lies dir zu Beginn des Spiels durch, wie du den Einbrecher bzw. die Einbrecherin erkennst. Merke dir diese Beschreibung.\nBeobachte die Leute, die den Raum betreten, und markiere mit einer Berührung den Einbrecher bzw. die Einbrecherin.
game_kidnapping_title=Entführung
game_kidnapping_title=Entführung
game_kidnapping_description=Training des Hörgedächtnisses
game_kidnapping_description=Training der phonologische Bewusstheit
game_kidnapping_preloader1=Hör zu und merke dir\u00A0das Geräusch, das du auf der\u00A0Kreuzung gehört hast.
game_kidnapping_preloader1=Hör zu und merke dir\u00A0das Geräusch, das du auf der\u00A0Kreuzung gehört hast.
game_kidnapping_preloader2=Hör dir\u00A0dann die\u00A0Geräusche der\u00A0umliegenden Straßen an und\u00A0bestimme, durch welche Straße sie gefahren sind.
game_kidnapping_preloader2=Hör dir\u00A0dann die\u00A0Geräusche der\u00A0umliegenden Straßen an und\u00A0bestimme, durch welche Straße sie gefahren sind.
game_kidnapping_preloader3=Mit Kopfhörern hörst du die\u00A0Geräusche besser.
game_kidnapping_preloader3=Mit Kopfhörern hörst du die\u00A0Geräusche besser.
game_robbery_preloader=Prečítaj a zapamätaj si pravidlo, podľa ktorého spoznáš lupiča. Sleduj ľudí prichádzajúcich do miestnosti a dotykom lupiča označ.
game_robbery_preloader=Prečítaj a zapamätaj si pravidlo, podľa ktorého spoznáš lupiča. Sleduj ľudí prichádzajúcich do miestnosti a dotykom lupiča označ.